Frö, jord och groddar....

Hej!!
Jag är i full färd med att planera trädgårdar och  köksland. För mig är det som julafton. Att släppa taget och bara grotta in mig i årets nyheter gällande fröer och växter är helt underbart.
Och så är min  nya hemsida är färdig. Välkommen in att titta.  www.petrahallberg.se
Så här kommer mina tips för er som tänker odla lite i år. Färgen avgöra mitt val på vad som skall odlas i år.
7bbe712927c1d2970be9381de74fee17
Körsbärstomaten "indigo Blue" och den grå  vinter squash "Hubbard large Blue" är fantastiskt lättodlad och god.
Alla fröer är från impekta fröhandel.
97072
9657
Vit riddarsporre "Guardian White" blommar första året om du sår den i februari och är flerårig
Vackrast av dom alla....
61713
Dessa  rädisor heter "Ester Egg" och blir väldigt roliga i salladen.
9472
Ha en skön dag!!
Kram petra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar